jebril
سه شنبه 8 خرداد 1397برچسب:, :: 10:7 ::  نويسنده : hr ashouri
تمرینات ورزشی مناسب برای افراد میانسال
 

تمرینات ورزشی مناسب برای افراد میانسال

 

اگر بیشتر از ۴۰ سال دارید این ورزش ها را انجام دهید؛

Older Adult Exercise

انسان در هر سنی میتواند از فواید شگفت انگیز ورزش نهایت استفاده را ببرد فقط باید ورزش مناسب را پیدا کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ هر چه سنمان بالاتر می رود به دلایلی ورزش را متوقف می کنیم و این در حالی است که در سنین بالا اهمیت ورزش کردن و فعال بودن دوچندان می شود. ورزش های مداوم از تحلیل استخوان جلوگیری می کند، تناسب بدن، حافظه و روحیه را تقویت می کند و نشانه های یکسری بیماری های مزمن را از بین می برد. در این جا ورزش هایی که مناسب ۴۰ سال به بالا هستند آورده ام.

همچنین بخوانید: کاهش وزن در میانسالی

دوچرخه

بهترین ورزش برای کسانی که درد مفاصل دارند. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی با تاثیر پایین است که بدون ایجاد فشار بر زانوها و پاها به اندازه دویدن بر روی ضربان قلب تاثیر می گذارد. گذشته از تمام این ها یک ورزش بسیار سرگرم کننده است.

شنا

شنا یک ورزش عالی برای تمام بدن است که به پشت و کمر فشار زیادی وارد نمی کند اما کالری زیادی در اثر این ورزش سوزانده می شود. ۱ ساعت ورزش شنای ملایم ۵۰۰ کالری سوزانده و متابولیسم بدن را بالا می برد. این یعنی حتی پس از شنا نیز همچنان کالری خواهید سوزاند.

یوگا و پیلاتس

نیازی نیست برای به دست آوردن فواید سلامتی پیلاتس بالانس ۵ دقیقه ای انجام دهید. این تمرین ها انعطاف و تحرک را در بدن بالا می برد و ستون فقرات و عضلات هسته ای را تقویت می کند. یوگا و پیلاتس علاوه بر فواید جسمی برای مغز نیز مفید هستند زیرا استرس راکم کرده و انرژی را زیاد می کنند.

همچنین بخوانید: تمرینات پیلاتس برای افزایش وزن

روئینگ یا پاروزنی

مدت هاست که این ورزش مناسب ترین و مفرح ترین نوع ورزش شناخته شده است و بدون شک برای ورزش دوستانی که سن بالایی دارند بسیار مناسب است. پاروزنی زیاد به بدن فشار وارد نمی کند و همانند اسکوات یک ورزش پا محسوب می شود. طبق تحقیقی در دانشگاه کینگز در لندن کسانی که پاهای قوی دارند به همان اندازه ذهن تیزهوشی نیز دارند.

آمادگی جسمانی چندگانه

شاید در ذهنتان وقتی یک ورزشکار آمادگی جسمانی را تصور می کنید یک جوان ۲۵ ساله با عضلات شش تکه را مجسم کنید. اما با اطمینان کامل به شما می گویم که ورزش برای همه است و به سن و سطح ورزشی هیچ ارتباطی ندارد.

سه شنبه 8 خرداد 1397برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : hr ashouri

ورزش مخصوصی برای افراد چهل سال به بالا



 

 

ورزش مخصوصی برای افراد چهل سال به بالا

 

این سئوال افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که یا تا به حال تحرک نداشته اند یا چندین سال است که فعالیت ورزشی شان را رها کرده اند....

 

 

 

از چهل سالگی به بعد چه ورزش هایی می‌توان انجام داد؟

 

 

 

در واقع، در این سن و سال، بدن شروع به تغییر می‌کند، چاقی ظاهر می‌شود و خطرات جدی سلامت فرد را تهدید می‌کند. و هیچ عجیب نیست که یک فرد چهل ساله برای شروع ورزش دچار آشفتگی و سردرگمی شود. چندین مورد ضروی وجود دارند که افراد چهل ساله ای که می‌خواهند ورزش را شروع کنند یا از سر بگیرند، باید آنها را رعایت نمایند.

 

 

در چهل سالگی، بدن ما دیگر مقاومت سابق را در مقابل آسیب های شدید ندارد. بنابراین، قبل از شروع فعالیت ورزشی، بهتر است که چند مورد احتیاطی را رعایت کنید.

 

 

 

شروع ورزش از چهل سالگی به بعد: انتخاب های خوب

 

 

ورزش های استقامتی به طور خاص با این سن و سال انطباق دارند. در واقع، در حدود چهل سالگی می‌توان فعالیت هایی انجام داد که نیاز به حفظ همان حالت به مدت طولانی اما با فشار کمتر دارند. بنابراین باید ورزش های استقامتی را به جای فعالیت های قدرتی در الویت قرار داد. برای مثال، دوی استقامت یا نیمه استقامت بهتر و مناسب تر از دوی سرعت است. به همین ترتیب، می‌توانید برای مثال بازی های چهار نفرۀ تنیس یا بدمینتون برای خودتان ترتیب دهید.

 

 

 

ورزش های تیمی در الویت قرار دارند، همچنین ورزش های انفرادی مانند شنا یا کوهنوردی نیز توصیه می‌شوند زیرا با انجام این ورزش ها شما از یک چهارچوب فنی، توصیه و پشتیبانی بهره مند خواهید شد.

 

 

 

یک دورۀ مقدماتی برای روی فرم آمدن ضروری است. ضمناً چند ماه رفت و آمد به یک سالن بدن سازی هم راه حل خوبی است. تمرینات فعال کنندۀ قلب (دوچرخه ثابت، پاروزن و دو ثابت) و عضله سازی را به تناوب انجام دهید. هدف از این کار، بیدار کردن و روی فرم آوردن تدریجی بدن است.

 

 

 

آزمایش های مقدماتی برای از سرگیری ورزش بعد از چهل سال

 

 

جدول کلی سلامت که از هر ورزشکاری خواسته می‌شود به این معنی است که چه ورزش هایی برای او زیان آور هستند و به چه ورزش هایی باید توجه ویژه نشان داد.

 

 

اصولاً نوار قلب برای تشخیص مشکلات قلبی ضروری است. نوار قلب می‌تواند با اکوکاردیوگرافی تکمیل شود.

 

 

 

تست ورزش هم برای فعالیت های نسبتاً شدید ضروری است. این کار باعث تشخیص زودرس بیماری های قلبی عروقی خواهد شد. برای این تست فرد باید یک دوچرخه را رکاب بزند و در همان حالت نوار قلبش ثبت می‌شود و فشار خونش اندازه گیری می‌گردد. مقاومت پدال های دوچرخه در جهت مخالف به تدریج افزایش می‌یابد و بنابراین بیمار باید بیشتر و بیشتر نیرو وارد کند. ضمناً باید توجه داشت که فعالیت ِ بیشتر ممکن است کمی اختلال در ضربان قلب ایجاد کند، وضعیتی مانند وضعیت قبل از سکتۀ قلبی یا پرفشاری خون.

 

 

 

ممکن است مفاصل پا (ران، زانو، قوزک) آسیب دیده باشند یا آرتروز در آنها در حال شروع باشد که این وضعیت در تصاویر رادیوگرافی قابل مشاهده است. در این موارد، ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، کایاک، قایق رانی، اسب سواری و یا شنا توصیه می‌شوند.

 

 

 

آماده شدن برای تست ورزش

 

 

قبل از انجام تست ورزش:

 

 

شب قبل، از انجام هر گونه تمرین شدید اجتناب کنید؛

 

صبحانه ای معمولی یا یک نهار قابل هضم بخورید؛

 

از هر گونه هیجان آور (قهوه، چای، شکلات، کولا، الکل، دخانیات) اجتناب کنید؛

 

نتایج آزمایش های تکمیلی و گواهی های دیگر سلامت تان را همراه خود ببرید و به پزشک تان تحویل دهید؛

 

اگر قبلاً به یک بیماری عفونی شدید (مانند آنفولانزا) مبتلا شده اید، بهتر است که در مورد آن هم با پزشک صحبت کنید و او را کاملاً در جریان بگذارید.

 

 

 

دربارۀ ورزشکاران سابق

 

 

کسانی که سابقاً ورزشکار بوده اند، اغلب دچار یک اشتباه می‌شوند و آن این است که می‌خواهند ورزش را با همان ریتم و آهنگ سابق پی بگیرند. در حالی که ظرفیت های بدن شان کاهش یافته و در این شرایط خطر سوانح قلبی یا محرک ها را نباید نادیده گرفت. برای شروع مجدد فعالیت های ورزشی، گذراندن یک دورۀ یادگیری جدید، انجام تمرین های آموزشی و تعین اهداف تدریجی ضروری است. گاهی اوقات، بهتر است به سراغ ورزش هایی برویم که تا به حال آنها را انجام نداده ایم، تجربه های جدید می‌توانند لذت بخش باشند!

سه شنبه 8 خرداد 1397برچسب:, :: 10:2 ::  نويسنده : hr ashouri

چهار نکته ورزشی برای افراد بالای 40 سال

الترا ماراتن دویدن دوومیدانی علم ورزش

بعد از گذشتن از سن 40 سالگی بدن سخت‌تر می‌شود و انعطاف پذیری خود را تا حدودی از دست می‌دهد بنا‌بر‌این باید تغییراتی در برنامه ورزشی ایجاد کرد تا برای این سن مناسب‌تر باشد.

 

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت یاهو، یک متخصص ارتوپد درباره این مساله گفته است که بعد از 40 سالگی باید به چهار طریق در فعالیت‌های ورزشی تغییر ایجاد کرد.

 

این ورزش‌ها عبارتند از:

 

1. هر روز بر روی انعطاف پذیری بدن خود کار کنید

 

هر چقدر سن بالاتر می‌رود تاندون‌ها و عضلات سفت‌تر می‌شوند و احتمال آسیب‌دیدگی‌ بیشتر می‌شود. بنا‌بر‌این هر روز باید این عضلات و تاندون‌ها کشیده شوند تا سفتی کمتر شود.

 

یکی از تکنیک‌های مناسب برای افزایش انعطاف پذیری استفاده از فوم است. استفاده از فوم رولر چسبندگی بافت‌ها را کمتر می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد. استفاده از فوم رولر در اول صبح بهتر است.

 

انجام حرکات آرام و کنترل شده بهتر از انجام حرکات کششی ایستاست. داشتن انعطاف پذیری برای فعال بودن لازم است.

 

 

ورزش با فوم رولر

 

 

2. از عضلات استفاده کنید

 

از 25 سالگی تا 50 سالگی 10 درصد از حجم عضلات از دست می‌رود. سپس بین 50 تا 80 سالگی 45 درصد از حجم عضلات از بین می‌رود. عضلات از دست رفته با چربی جایگزن می‌شوند. این چربی باعث چاق‌تر شدن ما می‌شود ، زیرا نیم کیلو چربی 18 درصد بیشتر از نیم کیلو عضله جای می‌گیرد.

 

می‌توان با انجام ورزش از این پروسه به میزبان قابل توجهی جلوگیری کرد. هر چقدر سن بالاتر می‌رود انجام ورزش‌های قدرتی مهم‌تر‌ می‌شود.

 

3. از دستگاه‌های سنگین فاصله بگیرید

 

ما در عصری زندگی می‌کنیم که بسیاری از افراد برای قدرتمند کردن عضلات خود از دستگاه‌های سنگین استفاده می‌کنند. این روش سنگین است و با زندگی عادی سازگاری ندارد. ما هیچ وقت در زندگی عادی چنین وزنی را با پاهای خود بلند نمی‌کنیم. بنا‌بر‌این به جای انجام پرس پا، حرکت اسکات و لانژ انجام دهید.

 

4. حرکات تعادلی انجام دهید

 

بر روی یک پا بایستید. این کار تعادل شما را افزایش می‌دهد. با افزایش سن ارتباط عصبی – عضلانی کمتر می‌شود و این امر باعث کاهش تعادل می‌شود.

 

انجام ورزش‌هایی همچون تایچی، پیلاتس و یوگا می‌تواند به افزایش تعادل کمک کند. می توانید حرکات تعادلی را حتی به هنگام مسواک زدن نیز انجام دهید.

سه شنبه 8 خرداد 1397برچسب:, :: 10:0 ::  نويسنده : hr ashouri

بالای 40 ساله ها، 5 تمرین ورزشی را فراموش نکنند!

 

به گزارش آوای سلامت به نقل از prevention البته هیچ کدام از فعالیت های بدنی نمی توانند روند افزایش سن را متوقف کنند اما شواهد نشان داده که فعالیت های بدنی امید به زندگی را با محدود کردن توسعه بیماری های مزمن افزایش می دهند و این تاثیر ورزش بخصوص بعد از سن 40 سالگی بسیار مشهود است.

در اینجا مهمترین تمرینات ورزشی که نباید بعد از سن 40 سالگی از آنها غفلت شود، بیشتر معرفی شده است:

برای جلوگیری از بیماری های قلبی: تمرینات قلبی عروقی

کمتر از یک درصد از زنان آمریکایی بین سنین 20 تا 39 سالگی از بیماری عروق کرونر قلب رنج می برند و این را موسسه ملی بهداشت این کشور اعلام کرده است. با این حال این رقم در سنین 40 تا 59 سالگی به 10 برابر افزایش می یابد. این در حالی است که پرداختن به تمرینات قلبی عروقی که منجر به افزایش پمپاژ قلب می شود، عضلات قلب را تقویت کرده و سلامت این عضو از بدن را افزایش خواهد داد. انجام ورزش های قلبی عروقی 3 تا 4 بار در هفته و برای 30 دقیقه برای تقویت عضلات قلب ضروری است. این تمرینات شامل پیاده روی، حرکت روی تردمیل، دوچرخه ثابت و متحرک و سایر تمرینات هوازی است.

برای دفع پوکی استخوان؛ فعالیت های با تاثیر بالا

بنیاد ملی پوکی استخوان در آمریکا اعلام کرده که از هر دو زن بالای 50 سال، یک زن دچار وضعیت پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها خواهد شد. برای پیشگیری از این وضعیت خطرناک پزشکی، توصیه ها بر تقویت سیستم اسکلتی بدن است. تحقیقات نشان می دهد که انجام ورزش هایی که همراه با تحمل وزن هستند و در برابر نیروی جاذبه زمین شما را وادار به فعالیت می کنند، به افزایش قدرت استخوان ها کمک می کند. ورزش های راکتی، تمرین وزنه، پیاده روی، پیاده روی طولانی، آهسته دویدن، بالا رفتن از پله و تنیس از جمله این تمرین ها هستند.

برای مبارزه با ورم مفاصل؛ تمرینات قدرتی

خطر ابتلا به آرتریت مسلما با افزایش سن، افزایش می یابد. با این حال درد مزمن مفاصل و سفتی آنها در بزرگسالان و در تمام سنین می تواند اتفاق بیفتد؛ به ویژه در کسانی که اضافه وزن دارند و یا کسانی که قبلا متحمل صدمه به مفاصل شده اند. با این حال ثابت شده انجام ورزش های قدرتی به میزان دو تا سه بار در هفته یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از درد ناشی از ورم مفاصل است. ورزشهایی که تمرینات قدرتی به صورت پایه‌ ای در آن استفاده می‌ شوند شامل بدنسازی، وزنه‌برداری، پاورلیفتینگ، پرتاب وزنه و بسیاری دیگر از رشته ‌های ورزشی است.

برای مبارزه با افسردگی؛ انجام یوگا

زنان بین 45 تا 64 سال در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به افسردگی هستند. در این میان اگرچه هر شکلی از ورزش می تواند به رفع استرس و افسردگی کمک کند، اما محققان ثابت کرده اند که انجام یوگا برای کاهش استرس و تنظیم خلق و خوی از سایر ورزش ها مفیدتر است. انجام یوگا در حقیقت منجر به افزایش سطح گابا می شود؛ یک انتقال دهنده عصبی که خلق و خوی را تنظیم می کند و در اثر افسردگی و اضطراب میزان آن در بدن کاهش می یابد.

برای مبارزه با درد پشت؛ ورزش های کششی

اکثر مردم درد کمر را تجربه می کنند و آنهم بین سنین 30 تا 40 سالگی. با این حال همانطور که مسن تر می شویم، بیماری های اسکلتی و عضلانی منجر به تجربه دردهای شدید کمر می شوند. انجام ورزش های کششی برای کاهش این دردها و حتی از بین بردن آنها موثر است. بهترین راه برای پیشگیری از کمر درد انجام مرتب و منظم تمرینات کمر و تمرین درمانی است. توصیه می شود که حرکات کششی و تقویتی کمر را حداقل برای دو یا سه بار در هفته انجام دهید. راه موثر دیگر برای پیشگیری از کمر درد و همچنین پا درد انجام دادن کار های روزانه به شیوه صحیح و به کار گیری شیوه های صحیح حرکتی است به عنوان مثال عادت کنید که در حالت نشسته یا ایستاده کمر خود را صاف نگه دارید و قوز نکنید. سعی کنید تا جای ممکن برای انجام کارها کمر خود را خم نکنید و به جای آن از لگن ( ران) یا زانو خم شوید. مثلا برای بلند کردن اجسام ، بستن بند کفش یا پوشیدن جراب یا شلوار خود و ... از زانو یا لگن خم شوید. کم کردن وزن بدن و همچنین پیشگیری از زمین خوردن و آسیب به کمر و ورزش درمانی دیسک کمر نیز راه های خوبی برای پیشگیری از کمر درد هستند.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 357
بازدید ماه : 4335
بازدید کل : 556204
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1